17.7.09

Mænd der hader kvinder

Jeg var i går inde og se den meget omtalte film "Mænd der hader kvinder" med min kæreste. Jeg havde ikke læst bogen, men havde kun hørt resumé og omtale af filmen, men jeg følte ikke, at jeg på trods af det vidste, hvad jeg gik ind til, da vi endelig sad i Metropol biografen på Trøjborg efter at have fået lækker aftensmad på Rhodes også liggende på Trøjborg, hvor jeg dog glæder mig til at flytte der til.
"Mænd der hader kvinder" overraskede mig utrolig meget, positivt. Normalt er jeg ikke interesseret i krimi-genren, men filmen overgik mine forventninger på alle måder. Den skræmte mig, og satte mange tanker i gang, og den brutale og groteske overfald- og voldtægtsscene, hvor Lisbeth (kvindelig hovedrolle) bliver voltaget af sin værge blev dog lige en tand for meget. Min mor, der både har læst bogen og set filmen, har fortalt mig, at de skræmmende scener i filmen for hende er værre at læse på skrift, men jeg har besluttet mig for, at jeg på trods af hendes varsel vil læse bøgerne, og en ting er sikkert: Jeg skal helt sikkert ind og se efterfølgeren "Pigen der legede med ilden" til septemper.

Ingen kommentarer: