21.6.09

Ebeltoft Strand Hotelophold



I anledningen af min mormor og morfars 45 års bryllupsdag, havde de inviteret hele min familie inkl. min kæreste til et weekendophold på et fire-stjernet hotel i Ebeltoft. Jeg havde glædet mig meget til at komme derop og slappe af og have mine tanker alle andre steder end eksamnerne.
Vi skulle køre derop, men eftersom vores bil med plads til syv personer var på værksted, måtte vi splitte os op, så mine to mindre søskende kørte med mine bedsteforældre, og min kæreste og jeg med mine forældre. Vi nåede desværre ikke længere end ud af vores indkørsel og ti meter hen ad vejen før vores... et-eller-andet-jeg-ikke-kan-huske-hvad-hedder under bilen faldt af, hvilket gjorde at vi ikke kunne køre. Min far ringede rundt til sine venner og hans side af familien for at låne en bil, men der var ingen hjælp at hente. Vi endte derfor ud i, at skulle tage bussen, og nu forstår jeg endelig hvilken elendighed Ebeltofterne fra min klasse er i, når de skal frem og tilbage til gymnasiet: Det tog os 50 minutter at komme frem til Ebeltoft, og det er for mig meget længe at skulle sidde i en bus.
Min kæreste havde heldigvis sin Ipod med, så vi sad op ad hinanden og slappede af til musikken. Det var en meget stille, hyggelig, lidt for lang tur, men heldigvis stødte jeg i bussen på min kære veninde, der guidede os til at finde frem til hotellet.
Vi kom endelig frem og der var dækket op til os med lagkage, te, kaffe, sodavand og juice.
Det, at min mormor og morfar havde lejet et værelse til kun min kæreste og jeg var virkelig lækkert! Vi havde det rigtig dejligt med det, fordi vi derfor stadig kunne have vores privatliv.
Gennem dagen var vi i svømmehal, hvor jeg havde et kæmpe flashback til sommerferien sidste år, hvor min kæreste og jeg var i Italien med vores familier. Efterfølgende gik jeg en tur med min familie, mens min kæreste var nødt til at tage lidt study-time til hans billedkunsteksamen tre dage efter.
Om aftenen var der dækket meget fint op. Min mors familie er meget fornemme, så selvom det kun var en lille hyggetur for familien, hvor vi skulle fejre mine bedsteforældres 45 års bryllupsdag, så foregik det stadig i jakkesæt, skjorte, slips og kjoler. Jeg havde derfor min blazer på, og dertil et par cykelligende short, en hvid top og nogle smykker.
Aftenen gik med..
Efter aftensmaden havde min kæreste og jeg en halv time for os selv, hvor vi gik en dejlig romantisk, men dog kort tur, efter som det blæste en del. Han holdt om mig bagfra, og vi stod og kiggede ud over havet/havnen og solen der var ved at gå ned.
Vi spillede bordfodbold med mine yngre kusiner og fætre og søskende.
Vi fik dessert, der gav mig mavepine.
Vi snakkede med 'de voksne'.
Vi fik natmad.
Gik i seng om aftenen og så lidt fjernsyn.
Gav hinanden lidt massage.
Og faldt i søvn.
En sådan weekend havde jeg haft brug for længe, og det var rigtig dejligt at være væk hjemmefra, kunne slappe af, og lade tankerne være væk fra alt.
Jeg vil takke selfølgelig min mormor og morfar for turen, bl.a. fordi de lejede et værelse til kun my love and I, men også fordi jeg ved, hvor meget pris de sætter på, at vi deltager.
Dernæst vil jeg takke min søde kæreste, fordi han var så sød ved mig. Vi havde en rigtig hyggelig og romantisk (i følge mig) tur, og sådanne vil jeg huske, fordi de får kærligheden til at blomstre. :-).

Ingen kommentarer: